7 september 2013

Höstrace på Dunderbanan - resultat

Resultaten från Gällivare hittills har varit blandade. För Sofie Öhman i Team Saivis har det gått strålande. Efter 3 kvalvinster kunde hon också vinna A-finalen utan större problem.

För Ranita som också kör för Team Saivis har det inte gått lika bra. Hon blev vänd de i de två första kvalen och kom 4:a i det tredje och sista kvalet. Ingen final.

För mig så har det gått blandat. Första heatet gick bra och där vann jag. I det andra heatet så gick drivaxeln på sista varvet så jag tappade ledningen när jag gick in i alternativet men kom ändå 2:a.

I det tredje heatet blev jag 2:a efter Sofie Öhman. liksom i A-finalen då jag kom 2:a efter Sofie.

Grattis Sofie!






Var inte riktigt nöjd med hur bilen har gått idag, bland annat så har bromsarna legat på det första heatet och bilen passar inte alls på banan. Så till i morgon kör jag en annan bil. Den passar inte riktigt heller på banan här men vi har ingen annan så det måste gå!

Det blir V4:an, eller som många kallar den sne4an... Den har inte den finaste karossen och går verkligen inte rakt på banan.

Hoppas på lika bra väder och publik i morgon, det var en rolig dag och kan inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar