8 september 2013

LKAB-trofén 2013

Idag har jag, Sofie och Ranita varit och kört LKAB-trofén i Gällivare. Vi hade också med oss en tillfällig medlem i Saivis teamet, Lars Mohren.

Vi kan väl börja med Sofie idag igen. Hon hade inte riktigt samma flyt som igår men tog sig till AfFinal. Väl i A-finalen så körde hon upp sig till en tredjeplats efter att ha fått en ganska bra start.

För Ranita så har det gått mycket bättre än igår. Idag kom hon i mål alla heat och kom till B-Finalen. Väl där så vann hon efter att ha kört om Lars Mohren som hade tjorv med bilen. Hon kom då som runner-up i A-Finalen där hon slutade 5:a.

Lars Mohren hade inte en toppendag idag. Han körde en nyköpt bil utan att ha testat den innan. Trots det körde han bra med den. I första heatet hade han otur då fjäderbenet vek sig. De andra heaten kom han 1:a och 2:a (har jag fått för mig, kan vara fel då jag själv inte hann se det andra kvalet).

För mig har det gått ganska bra. Första heatet vann jag efter att ha känt på banan med V4:an som jag körde i dag. Andra heatet ledde jag när drivaxeln gick. Då gick Oskar Ågren upp i ledning och jag kom på andra plats. Det var osäkert ifall vi skulle få hel bilen eftersom det gick en drivaxel även igår. Pappa åkte hem och hämtade en drivaxel, sen fixade vi bilen. Vann tredje heatet och fick då först välja startspår till finalen. A-finalen vann jag efter lite fighter, 2:a blev Sofia Lundberg från Älvsbyn.


Seniorernas B-Final. Ranita vann.
Pappa byter drivaxel, alla verktygen i högsta hugg. Spärrskaftet, ringnycklar och kanske det viktigaste... Kakorna i bakfickan!
Jag tätt följd av Sofie Öhman i ett av heaten.



LKAB-trofén tog jag hem i år. Det är ju mitt sista år som junior och jag har inte vunnit tidigare så jag får lämna tillbaka den nästa år.

Känns rätt bra att gå upp i seniorernas snart!

2 kommentarer:

  1. Grattis Oskar till segrarna, det var väldigt spännande i alla kval och vi skall ju inte glömma Rövarheatet i LKAB trofén. Den var mycket spännande ända fram till att styrstaget gick sönder för Sofia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det var lite synd att det gjorde det, hade kunnat sluta på något annat sätt då.

      Radera