2 juli 2013

Skruvning i Mazda 323f

Nu har jag och far min varit och skruvat ihop Mazda 323f växellådan, sen så har vi kvar att kolla så att kopplingen fungerar. Det krävdes endast 3 domkrafter och en motorlyft för att få tillbaka växellådan, det var inte lätt varken att få lös den eller sätta tillbaka den. Vi har ju bytt lite delar så allt ska bara vara klappat och klart efter att vi har kopplat in resten! Vi har t.ex. inte kopplat kylare eller skruvat fast växellådan helt men det tar då inte mer än en kväll till att fixa det!

Här skruvas det för fullt, vi ville ju få dit växellådan innan vi skulle hem!
Det blir inte att köra med Mazdan i Jokkmokk även om den är hel, den blir det att köra o Skellefteå och Robertsfors Laitiscupen!



Tur att jag har en kunnig mekaniker och sponsor, eller ja, han är väl inte frivillig, tror han helst skulle velat slippa men han ställer alltid upp!

Hittills har jag 3 sponsorer Imega DisplayDr Krall och Energigymnasiet i Gällivare som alla har sponsrat och hjälpt oerhört mycket. Såklart så söker jag ju ännu fler sponsorer. 

Kontakta mig ifall du eller ditt företag är intresserade, går också runt till företag här i Gällivare! 

Telefon: 0730551444Email: Oskar.Energi@hotmail.com
Gruvbyggarvägen 2
982 38 Gällivare






2 kommentarer:

  1. Så det blir den på torsdag i gumboda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den körs endast 2-dagars Laitis i Skellefteå och Robertsfors! Efter det (förutsatt att vi har kvar den)så blir det mer tävlingar men ska spara den till den tävlingen eftersom bilen är köpt till det ändamålet

      Radera