10 juli 2013

Provkörning och punktering.

Har varit och provkört Mazdan igår i regnet! Den halkade runt som alla andra bilar, och den är även lika tät som alla andra folkracebilar jag har suttit i så det är inte vattentätt alls men vad gör det?

Vi tävlar varken i hur bilarna ser ut eller hur vattentät dom är, det är ju inte en biluställning. Hade det varit det så vet jag inte hur det skulle ha gått för våran bil.

















Tyckte bilen gick bra så långt vi nu hann testa den, bakdäcket small efter kanske 15 varv eller så. Både jag och Emil min bror testade bilen och båda var väl nöjda efter dagen var slut! Hade varit roligt att testa den med torrt underlag men det får man väl göra på en tävling kanske. Vi har också hittat lite småfel som måste fixas, hål som ska lagas, och även lita annat som att fixa reservdäck.

Den 27e och 28e den här månaden är det tävling i Robertsfors och sedan Skellefteå så då får jag se vad bilen går för! Det är tredje och sista Laitis deltävlingen som jag kör, de andra har varit i Luleå och Vännäs. Finalen i Laitiscupen går i Boden ena dagen och Älvsbyn andra dagen! Datum till det är 31/8 och 1/9.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar