30 juni 2013

Rallycross SM i Älvsbyn

Igår var jag på rallycross SM i Älvsbyn där deltävling 2 hölls. Det fanns riktigt bra förare i alla klasser, det hände också förvånansvärt mycket i heaten och tyvärr var det mycket punkteringar och många haverier! Det var en riktigt spännande dag och helst alla finaler såklart, blir ju lite sugen att få testa köra rallycross, men man ska ha möjlighet med pengar och tid såklart.

Här kommer lite bilder som Eilert Gezelius har tagit, en mycket bra fotograf som har varit vänlig nog att låta mig använda bilderna här på min blogg. Tack för det!
                                                          

Viktor Johansson i 2400 visste hur han skulle ratta, det räckte till en bästa tid i alla klasser även Super-nationella och det är verkligen en bedrift. Han vann även A-Finalen i 2400 och jag skulle säga att han var en av de mest underhållande på banan!
 Foto av Eilert Gezelius



Under bröderna Öhmans tält var det fullt, där stod det minst 5 bilar och även jag kan ha missat någon.

Foto av Eilert Gezelius




Nu kanske ni tror att det bara kördes röda bilar under SM men så var det faktiskt inte, här har 3 bilar blivit stående efter en vändning. Ifall jag inte missminner mig så kom alla igång igen men dom förlorade såklart värdefull tid.


 Foto av Eilert Gezelius



Ulf Eriksson imponerade stort i Super-Nationella, han vann även A-Finalen efter 5 riktigt snabba varv! Han hade 2.34:96 som bästatid under dagen och kvalade direkt till A-Finalen

Foto av Eilert Gezelius

1 kommentar:

  1. Hallå! Jättefina bilder och bra bildtexter. Kul att du får låna bilder till din blogg av en duktig fotograf.
    Hälsningar faster

    SvaraRadera