30 maj 2018

Träning innan Arvika


Foto: Åke Bäckström
 Mycket har hänt inför tävling i Arvika. Vi har gått igenom bilen och tittat vad som kan förbättras, den ville ju gå ganska rakt i kurvorna och jag hade problem med det. Det är nog en kombination av diff, hjulvinklar och vikt som gjort att den vill gå rakt. Har inte haft så mycket tid att gå igenom mer utan bara tittat över vad vi ska göra.




Anders fixar fronten, vi har stoppat den på plats igen, målat och stoppat dit nya njurar. Inför Norrlandsveckan så kommer vi byta front till den nya fronten.



När vi kom på träningen så kändes allt ganska bra, den ville fortfarande gå rakt i kurvorna ifall man inte körde väldigt aggressivt med gasen och använde handbroms, tittade över hjulvinklar och konstaterade att den flyttat 1,2cm in. Så vi ställde tillbaka och fortsatte testa, kom bara ett varv då smällde bakdäcket. Tyckte ändå att bilen kändes toppen, tror det kommer fart med tiden. Har ju otroligt lite testtid och träning med bakhjulsdrivet så är inte alls orolig över att inte nå finaler än.


Träningen slutade där men vi fortsätter köra på den hjulvinkeln vi testade i slutet, bilen kändes stabilare det lilla vi testade.


Vi har även tittat över servon, den är lite glapp, det gör att även om vi ställer hjulvinklarna så kan den åka 1-2mm på varje sida. Det gör ju att bilen blir lite ostabil. Har själv inte märkt det när jag kört men den ska bytas efter den här tävlingen i Arvika.

Vi ska även öppna upp diffen och justera ifall vi hinner innan Älvsbytävlingen. Jag tror den kan vara lite felinställd för min körstil.





Det blir jag, Anders,Ove och Spången som åker till Arvika. Farsan och Morsan stannade hemma. Vi börjar åka imorgon på morgonen och hoppas vi hinner besikta redan på Fredag kväll.Såg att det kommer köras rätt många träningsvarv på banan innan första start! Passar mig utmärkt då jag ännu är lite osäker i bilen med alla nya inställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar