24 maj 2018

Tester inför Lycksele DM

Har kört ett gäng tester med Bmwn här i veckan! Var inte riktigt nöjd med fästet bak, direkt jag gav gas så ville den slira lös bak. Vi testade lite starter, kunde gå ner ända till 3500 varv i starterna utan att motorn dog, fast direkt jag gav gas så slirade den mycket. Vi laborerade kanske 15 starter med olika startvarv, lite olika tekniker, skrev ner alla resultat och filmade hela köret för att kunna sitta och ta tid i efterhand ifall något är oklart.

Testade även slänga in 50kg till i skuffen och jag tyckte det tryckte på riktigt bra då! Vi bestämde oss för att lägga till den vikten inför Lycksele, får se ifall det blir bra eller inte. Risken är ju att jag får riktigt bra starter men den blir okörbar på banan!

Vi har iallafall gjort om lite till i skuffen för att få plats med vikterna, men inga större ingrepp. Nu har jag justerbart från ca 50-100 kg och kan ändra efter bana och fäste! Mycket bättre än att inte kunna ändra vikten bak i bilen.

De som jobbat på bilen med det här är farsan och min farbror Anders. Har varit ett otroligt engagemang från de två och hade inte så hade jag inte stått på startplattan under förra sommaren, denna vinter eller i sommar.

Tyckte de förtjänade varsin dekal! De fick välja placering själv och båda valde taket på varsin sida.




 Allt är klart inför Lycksele, nybytt olja i motorn, rengjort luftfilter, lagat min trasiga skärm, ändrat lite inställningar inne i kupén så ratten sitter på annan höjd.

Tror att det kommer bli riktigt bra! Är upp till mig nu känns det som, stor skillnad mot förra året då jag inte hade en chans med motorn jag hade i slutet, och helt utan vikt så var jag chanslös i starterna. Men nu har jag lärt mig något nytt och vet bättre vad som funkar och inte funkar!


 Har en hel del sponsorer i år som inte blivit presenterade än! Bland annat Norrbottens Glas, pratade med min kontaktperson därifrån och jag har en ny framruta som väntar på mig i deras verkstad! Grymt trevlig och oerhört bra service med montering och bra grejer.

Tycker det är riktigt schysst att det är så många som vill stötta mig! Både företag och privatpersoner. Har fått hem personliga sponsorer märkena men har tyvärr ingen bild på det nu! Det kommer sitta på bilen inför Lyckseles tävling.


Målet för Lycksele är Semifinal. Mycket bra förare som kör där men jag har trivts bra på den banan, nu när jag även är med i starterna så kan ju bara bli bättre? Hoppas att vi inte har några problem, har ju gått igenom det mesta och testat så mycket vi bara har möjlighet till. Motorn ska absolut inte vara några problem. Finns fortfarande några frågetecken kring bilen som jag inte vet vad jag tycker passar bäst, bland annat däcktryck. Har vant mig när jag ska växla med nya motorn och har ställt in min växellampa på de varven. Gör ingenting om lampan lyser rött, kan varva 2000varv till efter det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar