10 augusti 2013

New Boliden Race 2013

Idag i Gällivare har vi kört New Boliden Race. Tävlingen gick väldigt bra kan man ju säga. Jag vann alla mina heat och gick in i A-Final och kunde vinna den också.

För resten av teamet gick det också ganska bra! Ranita Waara, min mamma, var med i seniorernas A-Final och blev 5a p.g.a att bilen gick sönder.









Min bror Emil Andersson blev 4a i seniorernas A-Final och var väl också ganska nöjd över dagen även om vi har fått skruva!

Sofie Öhman som också kör med Saivis-färgerna kom 4a i juniorernas A-Final och var helnöjd efter dagen. Har tyvärr ingen bra bild på Sofies bil.






Tävlingen bygger också upp poäng inför Malmfältsmästaren som är en separat final där de med bäst poäng på lördag och söndag kör. Jag har lyckats vinna den två år i rad och eftersom det är en vandringspokal så måste man vinna den 3 år för att få behålla pokalen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar