23 augusti 2013

Fix inför Kalix

Som vanligt så är det massor att göra inför tävlingar. Den tävlingen jag nu närmast tänker på är i Kalix kommande söndag. Det blir inte att vi tar V4:an, den får vila denna tävling. Vi tar någon av våra andra bilar. Oftast måste vi göra mycket på den bilen vi ska ta till tävling, bland annat sätta in stol, kränga däck och räta bilen. Den här gången är det inte så mycket att göra, allt ska vara klart för avfärd imorgon.

Kalix är enligt mig en av de roligaste banorna här i norr. Mycket av det beror nog på velodromkurvan, eftersom det inte finns något liknande på de andra banorna så är den ganska unik. Jag tycker att det är positivt att ha med velodromkurvan även i folkracetävlingarna och gillar att köra i den, men många tycker tvärtom.


Här är en bild på tre av våra fyra bilar. Förhoppningsvis så kommer alla fyra ut samtidigt under någon tävling i år då pappa, mamma, jag och min bror Emil ska köra!

Till Kalix så har jag självklart med kamera så förhoppningsvis blir det bra filmat både utifrån och inifrån bilen.

För övrigt så har jag också funderat på att göra en liten film med det bästa och sämsta från säsongen, den görs i så fall i vinter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar