11 augusti 2013

Malmfältsmästaren 2013

Nu har vi varit och kört Malmfältsmästaren 2013 och de som körde under Saivis-färgerna var min mamma Ranita i seniorklassen, Emil i seniorklassen samt jag och Sofie i juniorklassen.

För Emil gick dagen inte så bra, i ett av kvalen gick bilen sönder och då var det slutkört eftersom det inte var något man kunde laga på plats.


För Ranita gick det betydligt bättre efter 2 andraplatser och en tredjeplats så kom hon in i B-Final och där placerade hon sig tvåa! I Malmfältsmästaren Finalen så blev hon trea.

För Sofie gick det ganska bra, efter en svartflagg i första heatet så kom hon igen och blev 2a och sen 1a i sista heatet! Först in i B-Final och vann den, klev upp i juniorernas A-Final och blev 3a där. I Malmfältsmästaren Finalen blev hon fyra!


För mig gick det riktigt bra, har fått koll på hur V4an går och vann de två första kvalomgångarna ganska enkelt men i den tredje fick jag stryk av teamkamraten Sofie Öhman! Var ändå först in i A-Final och vann den. Sedan var det den viktigaste finalen av alla.. Malmfältsmästaren där det finns en vandringpokal som jag hade vunnit 2 gånger, allt gick ganska lugnt till i finalen och jag lyckades vinna och behålla vandringpokalen!

Är glad att bilen inte har gått sönder och att vi har haft bra väder! Det har också varit roligt med mycket folk som har åkt ända till Gällivare för att se vårt Saivis-team köra. Måste också tacka Solveig och även vår farmor Bertha för sponsringen till våra bud på bilarna.




Tackar också mina sponsorer!

Energigymnasiet
Racepart.nu
Doktor Krall
Imega Display

2 kommentarer:

  1. Jätteproffsigt! Kul att det gick så bra för Sofie också. Dags att lägga in en spalt med 2013 års säsong (resultat hittills) till höger i bloggen?
    Faster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo hon tyckte själv också att hon gasade mer :-)
      Det har jag faktiskt tänkt på men blir efter Piteå har jag tänkt.

      Radera