5 september 2014

Tävling på Dunderbanan i helgen

Nu är det dags för tävling här i Gällivare igen. Tyvärr har vi inte haft nog med bilar i ordning för att jag skulle kunna åka i Boden. Nu blir det dock att åka 4 tävlingar i rad igen.

I helgen är det 2 dagar i Gällivare, helgen efter det är det i Älvsbyn, sen är det Jokkmokk och sen är det Gällivare igen. Vår kameraman är bortrest så blir inte mycket filmat nu här i Gällivare, men jag kommer ha kameran i min bil.

Jag tycker de som har möjlighet ska komma o kolla. Kom gärna förbi våra gul/röda bilar och prata. Vi blir 5 förare som kör från Team Saivis nu här i Gällivare, Jag, min storebror Emil, min mamma Ranita, min lillebror Felix och Sofie Öhman.

Har blivit mycket att skruva då alla bilar var sönder efter förra tävlingen. Pappa har spenderat otroligt mycket tid på bilarna varje dag. Utan honom skulle ingen i vår familj ha möjlighet att köra.
Det har varit tjorvigt med bloggen då både min telefon och dator slutade fungera, har förlorat många bilder och får därför återanvända några!

Har även beställt en ny hjälm från min sponsor Racepart Sweden. Det är inte hjälmen på bilden, men har bytt upp mig så från och med nästa år kör jag med HANS skydd. Kände att det kan behövas, det är så lätt att det händer något.

Det kommer vara fullt upp med bilarna då vi även ska hjälpa Sofie Öhman med hennes bil ifall det händer något! Ser fram emot att tävla igen. Har även hänt något som är riktigt bra. Har fått en bil, den kommer ut någon gång nästa år. Ni får se vad det är för hemlighet!

Ta er ut på banan imorgon! 11:00 första start.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni alla får en trevlig tävlingshelg och tack att ni hjälpt Sofi att få hel bilen till tävlingen nu när jag inte har möjlighet till det. Ove

    SvaraRadera
  2. En hälsning från kameramanen nyss nedkommen från Killimanjaro Tanzania, nu sitter jag ock Kerstin och väntar på middag i trädgården på Springland Hotel. Hoppas att tävlingen gått bra för er alla.

    SvaraRadera