19 september 2014

Älvsbyn - hyfsat less på bilen

Hej, blev en väldigt sen uppdatering från tävlingen i Älvsbyn. Det hände väl egentligen inte så väldigt mycket då bilen gick sönder igen.

Är hyfsat less då jag har kört 12 tävlingar i år och 10 av dom har bilen varit sönder i slutet av dagen. Det är samma sak med drivaxlar som vanligt, bilen ska skrotas inom kort, medan motorn ska sparas för att stoppas in i en annan bil.
Bilen går ju bra annars, väldigt bra faktiskt. Men efter 2 rullningar så har den flyttat något i karossen. Då känns det lättare att skrota bort den. Tyvärr gör det här att jag inte kommer köra i Jokkmokk ihelg och troligast inte KM i Gällivare om inget oväntat händer.

Till nästa år ska vi försöka bygga någon ny bil som jag kan köra på bortatävlingar, jag tror det kan bli ganska roligt att bygga faktiskt.

Jag vann ändå mitt första heat i Älvsbyn, i andra heatet gick båda drivaxlarna sönder och jag avanmälde mig då från tävlingen.

Har varit ett väldigt tråkigt år för mig, många missade finaler för att bilen gått sönder. Har ändå varit roligt att vara runt på tävlingar och köra men känns som att resultatet hade kunnat bli bättre än vad de har blivit!

Blev ju också av med V4an som alltid har hållit för mig trots att den varit så sne i karossen. Den passade mig bra, ska försöka göra något bygge i vinter som passar mig lika bra.

Mer uppdateringar om det blir någon mer tävling för mig i år kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar