
Har kört med Davies Craig systemet i min Saab 99a innan och det funkade väldigt bra! Har aldrig haft problem att motorn gått varm efter att jag bytte till systemet.

Vi satte såklart dit framvagnen och testade vars ratten kommer hamna. Det ser man på bilden nedanför.
Här har vi svetsat ett extra stag så att fjäderbenstornen bak inte ska ge upp. Har fått tips att det kan vara smart att göra stag eftersom det kan vika in sig annars.
Vattenledningar har vi börjat med, det här ska vi först lägga klart och löda ihop efter lackering men det är färdigmåttat och lagt in för passning. För genomföring i torpedväggen så svetsade pappa dit två rörbitar som passade. Sen tätas det med brandsäker silikon.
Rörläggning, vi försöker gå så tätt mot golvet vi kan hela vägen. Såklart ska det även isoleras i kupén enligt reglerna men det blir ett senare projekt.
Vi tog kopparrör för att det är lättare att ha att göra med, då behöver vi inte hjälp att svetsa ihop det. Aluminium är ett alternativ men då ska man kunna svetsa eller känna någon som har tid att svetsa åt en.
Förutom det så har jag gjort en Facebook Sida som heter Oskar Andersson Motorsport AB
Där kan ni också följa mig för live uppdateringar vad som sker på tävlingar och liknande.
Det var allt för denna gång! Nu på måndag blir det EM arbete så det kommer inte hända alltför mycket på bilen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar