22 februari 2018

Klara för start, Åsele is-sm.

 I veckan har vi färdigställt bilen inför SM. Bland annat har vi plåtat igen var kofångaren ska sitta, eftersom jag inte har någon ny bakdel till is-säsongen så fick det bli såhär!

 Här håller pappa på att tvätta bilen! Vi har rengjort alla rutor så att det inte ska vara några problem.

Vi har stoppat in alla vikter i bilen och besiktat, svetsat brickorna som sitter undertill. Batterieramen är ditsvetsad och jag tycker allt hamnade på rätt plats.
 Vi vägde även bilen, sjukt nöjd över nya viktfördelningen. Vi viktade bilen med 75kg men den var bara 45kg tyngre än förra året, det betyder att vi lyckats lätta den med de här förändringarna vi har gjort!
Startklar med isdäck och allt. Vi har först varmkört den och då strulade all el, vi fixade det och efter det funkade allt kanon. Varmkörde igen och bytte olja och filter som man ska.

Var ut och testkörde på isen idag och allt fungerade kanon, fick lite mer humm om hur jag ska starta och jag vet ungefär när jag ska växla också.


Vi har även packat bilen och utrustningen färdig och imorgon på morgonen börjar vi rulla mot Åsele!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar