28 september 2017

Rallycrossmotorn - Nästa säsong

Igår var jag och Anders och skruvade isär min B230 motor som gick sönder i sommar. Det var den första motorn jag körde med under sommaren och den som gått bäst också.

Det första vi ser när vi öppnat upp motorn är staken som gått sönder. Det var på 1ans cylinder som den slagit igenom blocket. 
Hög värmebildning på veven, den är också bara att slänga. Vet inte hur det blir nästa sommar. Vi har lite olika planer och idéer men inget spikat!


Alla kolvar och stakar är körda utom nr 4. Den går fortfarande att använda. 
Vet inte om jag kommer bygga upp min motor eller köpa helt nya grejjer med andra kolvar eller hur det blir!

Mina planer var att köra Is SM och sedan RM nästa sommar. Jag vet inte exakt hur det kommer bli nu när jag måste bygga en ny motor. Pappa har ringt och pratat med lite olika motortrimmare och det kommer kosta pengar. Jag vill åka RM nästa sommar, så kommer kanske få skippa IS SM, måste även ragga mer samarbetspartners till nästa sommar.Vi ska väl lyckas ro ihop något vettigt av riktigt dåliga omständigheter.

Det är soliga dagar på Rallycrossbanan vi längtar efter, inte det eviga skruvandet som vi tyvärr inte kommit ifreån den här sommaren. Men vi ger inte upp, jag ska köra nästa sommar. Vet inte om det blir med nybyggd motor, en b21a, en b23a eller om jag köper begagnad. Men jag ska köra! Resten löser vi eftersom.

Nästa helg är det klubbmästerskap i Folkrace här i Gällivare! Jag kommer såklart ställa upp med V4an och köra! Hoppas vi ses där!

Får tacka mina samarbetspartners för den här Rallycrossäsongen! Den var inte lyckad men jag har haft riktigt roligt och har även lyckats ta mig till semifinal i en lite större rallycrosstävling!

Mina Samarbetspartners är El&Kraft, Jiab Hyrcenter Gällivare, Norrbottens glas, KE Reklam, Maskinmekanik i Norr.



2 kommentarer:

  1. Det är rätta takter, trots all motgång under säsongen så ger du inte upp. Hoppas verkligen att det blir bättre resultat nästa säsong och inga motorras.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hjälper ju inte att ge upp! Och man når inte några vettiga mål då heller.

      Radera