3 augusti 2017

Första folkrace tävling för säsongen

Ihelgen drar Älvsbyn 2-dagars tävling igång! Ca 180 startande, det blir min första folkrace tävling för denna säsong och första med en framhjulsdriven bil.

Förra året gick motorn sönder, ingen komp alls. Så jag och Farsan har skruvat in en ny motor. Tog mycket tid kan jag säga, hade velat att det bara tog hälften av tiden. Hade andra projekt i stugan som skulle göras men det blir till nästa gång!

Har lastat upp bilen och den är helt klar för tävling hoppas jag. Testad är den också, hoppas den funkar som den ska. Jag tyckte den kändes slö men det kan ju vara bara för att jag har kört Rallycrossbilen så mycket på senaste tiden.






 Har inga stora förhoppningar på den här tävlingen, vet att det brukar vara tufft att ta sig till final och jag har heller inte den bästa bilen. Men den brukar vara väldigt rolig att köra och man får köra 5 heat så det blir mycket körning oavsett om man går vidare eller inte.

Uppdateringar om resultat sker via facebook!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar