20 april 2017

Bmw jobb!

 Vi har jobbat på nu när vi fått lamellen och lager!
Motor och växellåda ihopstoppat för sista gången hoppas vi.








Nu när vi är lite mer vana går det ganska enkelt att montera in motor och växellådan. Det är såklart när fronten inte är där.  Men det ska nog gå bra om vi behöver ha ut den, eftersom jag inte har en reserv växellåda så finns inte chansen att byta den på tävling utan måste beställa en ny om den skulle rasa.
















Här är luftfilter och förgasare på! Det är ganska tight till bromsbehållaren och bränsletrycksregulatorn om man ska byta luftfilter men det ska nog gå ändå.
















 



Jag har även monterat in mitt baklyse förutom de två som redan sitter. Man måste ju ha 3st. Här är det en modell som är FIA godkänd och den lyser riktigt bra. Placerad så att man ska se den utan problem även fast vingen är där. Min farbror Anders är den som drar elen och det blir grymt!

 Testmonterar däck och fälg, det kommer såklart se annorlunda ut när den står på marken och inte är utfjädrad fullt.


 Monteras dit stänkskydd. Vi har ännu kvar att montera gummi eller plast så att det inte kommer in mellan kofångaren och förstör den. Det ska nog gå bra.


Hjulet är på plasts och det ser bra ut. Tyvärr blir det inte de här att montera på. Jag har bara 2st såna här. Det blir ett par andra fälgar sponsrade av Ove från Team Saivis!

Mina Braid fälgar hamnar det isdäck på då de var för smala för däcken.
Monterat upp dragöglor både fram och bak. Tyvärr fanns det bara blå färg. Vi har även monterat upp fronten och stoppat dit olika njurar för att se vilka som är snyggast. Jag tyckte dom kromade var snyggast medans min farbror och pappa tyckte de helsvarta var snyggare. Eftersom de hade en bit borta så blir det de kromade.

Imorgon ska vi fara till biltema och handla rör till avgassystemet bland annat.

Vi arbetar så mycket vi kan med bilen och förhoppningarna är att kunna köra träning nästa helg. Det är ett väldigt osäkert mål men hade varit grymt roligt att hinna testa bilen.

För er som ännu inte sponsrat så finns ännu chansen! Den sista april stänger den personliga sponsringen om man vill hamna på bilen. Efter det så kan man självklart ännu sponsra men då har jag inte möjlighet att trycka erat namn.

1 kommentar:

  1. Flitiga som myror☺. Kul att Ove från Team Saivis har sponsrat dig med nya fälgar. Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera