12 april 2017

Nya saker hämtade och inhandlade!

 Har hänt en del i garaget förra veckan, vi har isolerat våra kylarledningar bland annat. Det blev helt okej trots lite problem.


Har lackerat mina backspeglar. Vi har även tagit en enhet så att elen ska fungera i de här. Då kommer jag slippa ha någon som justerar speglarna åt mig efter varje heat!

Burstoppning på plats! De här små detaljerna gör att allt ser mycket bättre ut. Jag är nöjd hittils och jobbar vidare med bilen nästa vecka. Den här veckan är det jobb som gäller.
 Ratten navet är målat och passar nu mycket bättre in i bilen.
Det har även blivit monterat en plåt under fötterna så att jag har stöd. Det fixade Anders galant!

Bromsslangar hemma! Nu börjar dragning av bromsledningar.
Har länge väntat på saker för att färdigställa de "stora" sakerna med bilen. 

Har även fått hem ett bromslyse och bogseröglor. Tyvärr fanns de bara i blått så det fick bli såna. Kan vara fördel då dom syns lättare. Men blir inte lika snyggt när dom syns så lätt.


 Har hämtat hem fälgarna jag ska använda. Det blir 16" braid fälgar.
Tyvärr har jag bara 4st så mina reservdäck kommer inte ha samma fälgar. De här har jag köpt tidigare så ingen stor kostnad som kom nu!

Lamellen är här!
Jag fick resten av bakvagnen tidigare och det är redan lämnat för montering. Det blev en utväxling, packboxar och en diff. Jag hoppas att jag kommer trivas med de grejerna jag har valt!

Nu kan vi äntligen montera motorn och växellådan en gång för alla!
Det gör att vi även kommer kunna göra klart fronten utan att behöva göra om det flera gånger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar