3 april 2017

Bmw e36 328

Vi har kommit långt på vägen med Bmwn nu. Vi har jobbat väldigt hårt hela veckan och varit från morgon till kväll och det syns verkligen. Här har vi fått monterat framskärmar, sidoskärmar, dörrar, bakre kofångare, vingen och lysena! Är riktigt nöjd med resultatet hittils och hoppas det kommer bli riktigt grymt!




Vi har installerat stolen med bältet också. Vart väldigt bra och jag sitter bra. Vi får se hur jag känner efter att jag testat. Pappa har även svetsat ratten till snabbfästet och vi har placerat varvräknaren och gjort en hållare till den.

Det har varit jag,Anders på dagarna, under kvällarna har vi fått förstärkning av pappa och även spången på tisdagar.


 Eftersom mitt beställda fjäderbensstag inte riktigt passade så gjorde pappa nya plåtar och förhöjde den lite. Problemet var att den tog i oljepåfyllningen eftersom den inte var anpassad för min volvomotor.






Här är en bild innan allt var klart!












Vingen monterad. Vi har även gjort fastsättning av bakluckan och det vart grymt måste jag säga!

Anders har jobbat för fullt med elen. Har tur att jag inte behöver göra den själv utan har någon som kan och vill göra den. Det mesta är färdigdraget, vi väntar bara på panelen och ska då koppla in lite knappar och mätare.

 Såhär ser mitt bagageutrymme ut nu med lite mer saker installerade. Det enda som saknas just nu är batteriet och batterilådan men även påfyllning till kylaren.

Det ser ut som en härva men är väl uttänkt för att inte få några skarpa böjar på slangarna. Vi har stoppat in en extra pump för att pumpa till catchtanken.









Här är en bild på vingen och bakluckan från sidan. Är så nöjd med hur det blir. Nu ska vi vänta på lite saker och har inte väldigt mycket att göra innan det kommer.

Har beställt en lamell, en 5.43 utväxling och en diff.
Har även varit och kikat på lite plastrutor och även lite hasplåt.






 Har plastat in alla hål, vill ha det så lufttätt som möjligt överallt för att reducera damm in i bilen och bagageutrymmet.


Det kommer en till uppdatering snart igen!

4 kommentarer:

  1. Kul att följa bygget via bloggen! Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Har även fått några fler sponsorer som snart publiceras!

      Radera
  2. Det är verkligen inte lätt att vara pensionär när brorsonen skall bygga en rallycrossare. I bland undrar jag om det inte hade varit lättare att jobba kvar på gruvmätningen, är så trött på kvällarna efter allt skruvande och funderande på bästa lösningar. Det skall verkligen bli skönt när den är klar för tävling, men då kommer man väl att vara så nervös för att du inte skall krascha så att allt måste göras om på nytt.
    Men fin blir den i alla fall. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag! Är glad att den snart är klar jag också, när det är dags för test blir det spännande. Har tur att du och pappa vill hjälpa till!

      Radera