5 augusti 2016

Älvsbyn 2-dagars folkrace

Nu är vi redo och släpvagnen packad inför Älvsbyn 2-dagars. Tyvärr blev det inte riktigt som planerat. Jag har fått låna en bil till den här tävlingen. Men den är målad i Saivisfärger.

Plan A var att laga min Saab V4:a. Jag har beställt grejer, men de har tyvärr inte kommit än. De skulle ha varit här för 1,5 vecka sedan.

När det här inte gick, så gick vi över till plan B.






Plan B var att fixa min Saab 99:a, Det skulle bara vara att justera in växlingen och svetsa lite i fronten, sen skulle den vara klar.

Tyvärr visade det sig att växellådan troligen är trasig. Den låste sig i backen och vi inte fick ur den. Då fick vi lägga även plan B på is.

Funderade på att leta efter en bil att köpa, men det blev inget bilköp. Istället gick vi över till plan C.



Plan C är att jag lånar jag mammas nyinköpta Opel Vectra. Hmmm.....

Har dekaltrimmat den med dekaler från mina sponsorer så att den ska gå fortare, vet dock inte om det hjälper.

Har inte hunnit testa den, men det kan man ju göra i första heatet.

Hoppas allt fungerar, så jag kan ta mig till final. Det får vi se!

Uppdatering kommer efter tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar