17 augusti 2016

Folkrace, Älvsbyn 2-dagars

Har varit i Älvsbyn och kört förra helgen! Sen blev det att skruva lite i stugan i min gamla Älvsbybil som jag hade 2015.

I Älvsbyn gick det inte bra i år, hade en otestad bil dit och när jag sen körde på banan så kände jag att jag aldrig kommer ha en chans, förutom det så gick det även en drivaxel och jag missade att starta i ett heat.



Det första heatet var jag tuff i starten och kom därför ut 2a, på första varvet gick drivknuten och jag tappar då placeringar. Kommer i mål som 4a.

I mitt andra heat så kunde jag inte starta p.g.a allt regn. När jag kom ut på startplattan så valde mina torkare att hoppa av, då avbröt jag innan starten.




Mina andra heat gick ungefär likadant, hade inte flyt alls med en bil som inte kunde hänga på dom andra. Blev att köpa med en ny bil hem!







Jag köpte en Bmw e36 328, vinnarbilen i veteranklassen.

Vet inte när jag ska köra med den här, beror på hur tävlingarna infaller med jobb och så.

Kommer bli en spännande tävling åtminstånde.

















Jag har även skrotat en gammal 16v vectra som vi hade i stugan, vi ska undersöka om motorn är hel eller om vi måste renovera den.

Enda vi sparar är framvagnsdelar som är hela, drivaxlar, fjäderbenen och såklart motorn/växellåda med el.


Karossen med bur åker på skroten då vi inte inom en snar framtid kommer kunna bygga någon bil där bågen passar. Vissa rör har ju även vikt sig så hade behövt byta ut halva bågen.





Har skruvat ihop min rallycross bil i veckan också och till helgen är det tävling i Vännäs! Hoppas allt funkar som det ska nu.

1 kommentar:

  1. Skall verkligen bli intressant att se dig ratta en bakhjulsdriven bil. Ser fram emot ditt första framträdande med BMWn.
    Trist med strulet i Älvsbyn dock, det är bara att komma igen nästa tävling.

    SvaraRadera