19 juli 2014

Nybyggd bil, tävling i Boden och filmer från Kalix

Nu har det gått ett tag igen, har hunnit hända många saker utan att jag har haft möjlighet att uppdatera alla er andra! Det första jag kommer att tänka på är Rallycross SM tävlingen i Älvsbyn, tyvärr kunde jag inte närvara men jag hade vunnit 2 fria biljetter dit. Dom gav jag iväg till en vän som jag visste skulle dit! Riktigt roligt när man sen har fått höra om tävlingen så mycket även om man inte kan närvara.

Sen tänkte jag dela med av mina videoklipp från Kalix sist jag körde, tyvärr blev filmerna inte dom bästa eftersom kameran satt fast dåligt och då blev allt skakigt! Tryck >>Här<< för att komma till min videokanal.
Nästa jag tänkte dela med mig av är att jag tävlar i Boden imorgon faktiskt, blir min 3e tävling i år totalt men faktiskt har jag hunnit köra i Boden innan i år! Tyvärr gick den tävlingen inte så bra och tog hårt på bilen men jag ska försöka komma igen den här tävlingen så får vi se hur det går. Är en riktigt rolig bana där som jag har kört många gånger så bara bilen håller så hoppas jag att det blir någon finalstyrning. 




Nu kör jag en annan Saab 900 som är helt lastad och klar!















Det hände mycket där sist, bland annat gick fjäderbenet rakt igenom plåten och vi fick göra denna nödlösning! 

Vi har även skruvat klart i Felix motor och stoppat tillbaka den, vi har gjort klart allt utom drivaxlarna som vi gör på måndag. Tisdag ska vi ut på banan och testa bilen så att den fungerar bra, annars är det bara tillbaka in i garaget och skruva mer. Enda vi fick bakslag på var att en av tätningarna vi har gjort läcker olja men det ska inte vara några större bekymmer att täta det.












Det händer alltid något när vi åker till Boden, sist så skar släpvagnen lös däcket. Gången innan det så gick bakrutan på våran dragbil sönder. Tredje gången gillt säger jag och hoppas att vi kommer fram imorgon!

Vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar