27 juni 2014

Filmer på Youtube, tävling i Kalix och någon kväll i garaget.

 Filmer från tävlingen i Boden

Nu har det hänt lite, tyvärr så har jag också helt enkelt glömt bort några saker. T.ex. skulle jag länka Youtube filmerna förra veckan. Här kommer en länk till Youtube, för er som inte kollar in på min Youtube kanal. Filmer från tävlingarna i Boden förra veckan. Den här knappen tar er direkt till min sida.






Garagekvällar

Det har också blivit någon garagekväll under veckan, vi har tagit lös växellådan och motorn i en av våra Saab 9000 och diffat lådan.


Det är en vanlig 2,3L Saab motor, ingenting är gjort åt den ännu och troligtvis så diffar vi den bara. Det är motorn till Felix Anderssons bil.

Ove Öhman har också varit och skruvat väldigt mycket i Sofies Saab 9000. Tyvärr så har det tjorvat för mycket för att den ska hinna bli färdig till Kali- tävlingen imorgon så hon kör troligtvis en Saab 900 som är otestad.

Både Mats och Ove har jobbat med bilarna hela veckan. Det som har tjorvat mycket vad jag vet är elen och att få i motorn igen och just därför får hon köra en annan bil.







Tävling i Kalix

Nu är det dags för tävling i Kalix. Det är jag och Sofie Öhman från Team Saivis som ska tävla. Det är 15 juniorer anmälda och 52 totalt om jag inte har fel, väldigt positiv siffra från juniorernas sida. Kalix har en väldigt rolig bana, enligt mig, och en velodrom som är unik. Ska bli roligt att se hur jag klarar av att köra på den banan med en Saab 900, tidigare har jag bara kört med Saab 99 och Corsa där, ingen servostyrning alltså. Jag kommer också få möta många från klubben som jag aldrig tidigare har kört mot så det ska bli roligt!

Det kommer såklart filmas där, inifrån bilen och utifrån. Den här gången ska jag försöka på med alla heat! I Boden lyckades jag inte med det p.g.a. strulande minneskort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar