5 december 2013

Iskörning på sjön

Såklart har vi tänkt träna på isen i vinter också. Vi har bara inte riktigt bestämt när vi ska ploga upp en isbana!
Vi har gjort färdiga isdäck till en Saab 9000 som står i stugan. Förra året körde vi också med våra folkrace bilar. Såklart så voltade vi sönder den så att kammen gick sönder men då blev det ju att trimma istället! Nu ska vi förhoppningsvis inte volta, men det blir säkert en tidstävling. Alla vill ju vinna såklart.


Jag tror att jag körde bil på isen första gången när jag var kring 11-12 år, då satt pappa bredvid och förklarade hur man skulle göra. Ett eller två år efter det körde vi själva. Jag tror att iskörningen har påverkat hur jag kör idag, det är nog den bästa träningen som finns.








Här är vår snygga plogutrusning som vi använde ett år. Jag tror att vår King Cab som vi vanligtvis använder för plogning var sönder!











Förra året var det ganska mycket iskörning. Vi hade en tidstävling också där jag, pappa, Emil och Ove deltog. Emil hade klart snabbast tid men hann inte längre än till andra kurvan. Jag vann, Ove kom 2a och pappa kom 3a.

2 kommentarer:

  1. Har du inte de snygga bilderna på när Emil voltade och bilen pajade på Saivissjön? Eller när jag gjorde den längsta avkörningen för att jag inte släppte gasen fast jag redan var av banan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte dom bilderna! Jag ska kolla ifall mamma eller pappa har dom.

      Radera