2 mars 2018

Rallysprint i Kalix

Efter Is-sm tävlingen i Åsele förra helgen så kom vi hem, lastade av bilen och allt var bra med det. Senare under veckan när Anders var och skruvade det lilla som vi behövde återgärda så hittade han ett lite större fel.

Har varit ganska nära ett motorras om man säger så, tur att han såg att kåpan var spräckt och att remmen hade halkat ut. Allt är återgärdat, förutom att vi har fått fixat det som gjorde att remmen inte hölls på plats så har vi gjort om värmesystemet och vevhusventen. Vi hoppas att det ska fungera mycket bättre nu. Har inte hunnit testa något här i veckan men är ensam startande i min klass i sprinten nu på lördag så får testa lite då!



Vi åker från Gällivare under lördag morgon, det blir jag och en annan BKD medlem. Ska bli roligt att testa något nytt, har aldrig kört en rallysprint tidigare, men är roligt med nya utmaningar. Behöver ju mycket körning och det här tror jag gör mycket.






Förutom det så har jag nu uppdaterat vilka tävlingar jag har planerat in, det kommer även fortlöpande att uppdateras resultat där. Finalplacering eller totalplacering kommer då komma upp.

Har också fått förfrågan om jag kommer köra personlig sponsring i år, det kommer jag.
Kommer som vanligt kosta 250kr/person för att få sitt namn på bilen. Alla namnen kommer samlas på en lista som klistras upp på Rallycrossbilen och folkracebilen.

Numret är 0730551444 för swish, vill ni bidra på annat sätt eller inte har swish kontakta mig via Oskar.energi@hotmail.com eller via telefonnummret ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar