18 juli 2016

Skellefteå NV

Norrlandsveckan Skellefteå


Vi hann klart med bilen inför Norrlandsveckan som i år började i Skellefteå.
Tyvärr var inte allt inställt som det skulle och jag kände att bilen inte drog som den skulle. Den var rätt tam under 4000 varv.

Kommer en uppdatering om Piteå senare.


Heat 1

I heat 1 var jag tvåa ut i starten. Tog alternativspåret på första varvet och hamnade då på tredje plats. Bilen varvade ut på 2an men orkade inte när ja la i 3ans växel så hade inte optimala förhållanden.
Sladdade även en hel del, gjorde en miss och blev omkörd på sista varvet. Tog tillbaka 3e placeringen kurvan innan målgång. Det var ingen bra tid!








Heat 2

I heat 2 var jag också tvåa ut i starten. Även här tog jag alternativet direkt och hamnade då på en fjärdeplats. Innan jag hunnit köra ett helt varv så lossnade huven och jag fick då avbryta heatet.

Heat 3

Innan heat 3 så hade det regnat. jag var i första heatet då det var som blötast på banan. Fick till en hyffsad start och kom ut som tvåa. I början på andra varvet kom jag om ledaren och tog då alternativet. Blev omkörd då och hindrad lite, nu i efterhand så skulle jag väntat med alternativet till sista varvet. Det här blev ändå en bra tid. 12e snabbaste i den omgången.

Tyvärr ingen semifinal då det inte alls gick bra i de 2 första heaten.

Alla filmer finns på min Youtube kanal. 
Nu ska jag ut i garaget och skruva i bilen igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar