5 juli 2016

Saab - Volvo bygget.


 Efter mycket om och men fick jag min 2150 motor som vi skulle haft i Saaben, förutom att den var försenad med flera månader så fick jag inte heller alla grejjer till den. Tändsystemet hade inte kommit,

Mats och Anders har slitit hela veckan med att få den på plats och vi har förberett oss halva vintern för att det ska gå vägen.








Det är otroligt många timmar nerlagda för att få till det här, och sker inte ett mirakel så hinner jag inte köra hela Norrlandsveckan, vi ska göra vårat bästa för att få igång bilen. Men vi har fått fel förgasare och fel insug, och motorn är väldigt sen.










Vi har även fått dit kopplingen på plats, det var inte lätt och krävdes mycket tänkande innan det gick. Den är egentligen för stor för att få på plats.


















För att ha en chans att få ihop bilen hade vi behövt få sakerna senast till idag. När man har beställt motorn i Oktober så tycker man ju att allt ska vara färdigt till slutdatumet. Nu har det gått långt över och ännu inte alla saker. Känns som att man köpt den i onödan när jag redan missat en DM tävling och troligast kommer missa både en DM tävling och en NV tävling. Får väl se hur det här går.

1 kommentar:

  1. Surt det där om inte Saaben blir klar till Skellefteå. Håller tummarna att det hinns.

    SvaraRadera