18 mars 2017

Iväg på lackering!

Vi har haft fullt upp i garaget under veckan! Bilen har färdigställts inför lackering och kommer lackeras på Måndag! Vi har såklart gjort annat än att fixa inför lack, bland annat har vi målat lite grejjer, fixat reservdelar m.m.

Har beställt massvis med saker också, allt från bränsleslang, lampor, till en panel för all eldragning. Så under nästa vecka kommer det vara fullt upp! Bilen ska tävlas med den 13e maj och det är inte lång tid dit!


Jag har slipat upp den rostiga ytan, min farbror har även svarvat upp bromsytan så att den ska bli bättre än tidigare då jag använder begagnade bromsar!














Efter att vi slipat till det så målade vi alla bromsar, jag tyckte det blev ganska bra och är nöjd!
 Pappa var den som målade och jag slipade upp alla grejjerna.
Här är han igång att måla växellådan. Det vart mycket snyggare än tidigare!















 Här är all delar uppradadem det är allt från bakaxelklumpar till växelspakshållare. Allt blir rött!




Bilen är lastad och klar! Lackering blir som sagt på måndag! Får hämta bilen redan dagen efter och kommer då spendera tisdagen med återmontering av saker. Vi har även fått all inredning lackerad. Kylare, alla behållare m.m. Det ser ut som att det kommer bli riktigt bra!





2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack ska ni ha!
      Det börjar vara några år sedan nu och bilen har blivit omlackerad ett antal gånger!

      Radera