19 oktober 2016

Dålig tävling med V4an.

Det vart en dålig tävling här i Gällivare ihelgen, jag och bilen ville inte riktigt samma sak.

I mitt första heat gick en drivknut sönder i ledningen, kom i mål som 3a det heatet. Vi tog snabbt lös knuten och skulle ha dit en ny, då passade inte den. Fick åka hem och hämta en och missade då andra heatet.

I mitt tredje heat tog jag starten och behöll den ändå över mållinjen, jag var ganska överlägsen även fast jag gjorde några missar. Jag kommer i mål och har inge vatten kvar i bilen alls, allt har kokat ur. Har gjort likadant hela säsongen och beror nog på att blocket är gammalt. Eventuellt byte till nästa säsong. De här poängen räckte till B-Final eftersom det bara var ett Klubb Mästerskap vi körde.

I B-Finalen är jag först iväg från plattan och där dör bilen! Den gick inte alls rent, blev riktigt besviken då jag vunnit förra året och hade chans att vinna i år igen.

För familjen gick det inte bättre, Axel voltade i A-Finalen, Pappa kokade sönder sin motor i ett heat och mamma kom 3a i B-Finalen.


Laddar nu inför nästa säsong och ska inom kort påbörja bygget av min nya rallycrossbil!
Mest troligt blir den klar till sommaren 2017.
Uppdatering nästa gång blir när bygget börjat eller om vi är i garaget och skruvar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar