5 april 2016

Det gick inget vidare i Morjärv

Det är ett bra tag sedan jag har kört tävlingen i Morjärv och jag har inte riktigt tagit mig tid att uppdatera hur det har gått, bland annat har jobb varit på schemat istället!

Tävlingen gick inget vidare. Jag kom 4:a ut i starten och råkade tränga mig förbi föraren framför på ett lite oschysst sätt så jag fick en varning för den.

Bilen gick på 3 cylindrar och jag valde att inte fortsätta köra eftersom den har gjort så innan. Det är något problem med förgasarna tror vi, eftersom den får för mycket bränsle på 3 av stiften och det sista är bränt.
Det här var sista tävlingen med Saab-motorn som sitter i. Nu ska vi lyfta ur den och anpassa bilen för nästa motor som blir av märket Volvo! 

Vet inte vad jag ska göra med den nuvarande motorn ännu, det finns 3 alternativ. Första är att jag säljer den löst, andra är att jag sparar den och säljer den med Saab 99 karossen när jag byter, och det tredje alternativet är att jag kör folkrace med den på en större tävling. Vi får väl se vad som händer efter sommaren, ifall jag får ihop en ny rallycross bil eller vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar