6 maj 2013

Laitis Folkrace Cup – snart dags för första tävlingen

Den 25 maj startar Laitis Folkrace Cup, den första folkracetävlingen för mig i år. Jag kör min röd-gula Saab 99, precis som förra året.

Deltävling 1 - Luleå 25 maj, 1 dag
Deltävling 2 - Vännäs 15 juni och Umeå 16 juni, 2 dagar
Deltävling 3 - Robertsfors 27 juli och 28 juli, 2 dagar
FINAL - Boden 31 augusti och Älvsbyn 1 september, 2 dagar

Förra året vann jag cupen. Nu vill jag ta hem segern igen.




Team Saivis är ett gäng som har sitt ursprung i en liten by som heter Lillsavis. Vi kör alltid i röd-gula bilar. 

Förra året tävlade jag, min storebror Emil, min pappa Mats, min mamma Ranita, min syssling Sofi och hennes pappa Ove. Tidigare var det ännu fler som körde i röd-gula Saivis-färger, men de har slutat med folkrace.

6 kommentarer:

  1. Måste man ha keps när man är norrlänning?
    Undrar Kalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hör ju till, annars vet jag inte om man räknas till norrlänning!

      Radera
  2. Tar man av sig kepsen när man reser utanför Norrland?
    Undrar Kalle

    SvaraRadera
  3. Ryms kepsen under hjälmen när du kör folkrace?
    Undrar (nyfiken) Kalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det är också därför jag kör fort. Så att jag hinner ta på kepsen så snabbt som möjligt!

      Radera